CHAMONIX

OK... Jeg har værtveldig mye å reist opp igjennom å opplevd sinnsykt mange fine steder, men fysørenChamonix topper det hele!! Tok turen dit når vi var i Frankrike i sommer og herlighet så sinnsykt det var det. Vi ankom verdens koseligste fjellandsby omringet av fjell så langt øyet kunne se ogsom strakk seg opp til skyene, bokstavelig talt. Vi tok gondol opp i fjellene dagen etter, og med 3 800 M.O.H vardet lite å si på utsikten for å si det sånn. Wow for en opplevelse!! //Når vi var ferdige med å beundre utsikten fra toppen og en god del bilder senere, tok vi turen litt lengre ned for å gå en fottur langs fjellkjeden. Vi fulgte en rute som tok oss ca syv timer, noe som var noe slitsom i og med at sola steika og det var over 30 grader i lufta. Men til tross for varmen var detSÅ verdt det og det er helt klart en opplevelse jeg sent vil glemme..stort savn♥

a day in saint tropez

Saint Tropez dere... herregud for en by!! Det første som møter meg er uendelig lange gater medeksklusive butikker, en havn av gigant båter og ikke minst range rovere og porscher på rekke å rad. Dagen vår der gikkfor det meste til shopping ogcafe besøk da det var helt klart nødvendig å ta pauser fra solsteika og nærmere førtifem grader. Er det en som elsker sol og varme så er det meg, men når det blir såppas varmt blir det nesten uutholdelig for min del! Etter noen dager langs den franskerivierian er vi nå tilbake til huset litt utenfor Lyon. Har selvfølgelig massevis avbilder og vise dere som kommer på bloggen så fort som mulig. Skal forhåpentligvis også klare å samle litt av innkjøpet mitt her nede til nå og legge ut. - Nå tar jeg og søstern turen til bakeriet og plukker oppferske baguetter og rundstykker til frokosten. Mmm!Prekas

In France

God morgen! Etter en lang dag i går og et par timer i fly, er vi nå endeliig fremme i Frankrike. Har sett frem til denne dagen lenge nå, og klarer knapt å vente med å komme meg ut til 40 grader, slikke sol, shoppe, oppleve og ikke minst spise masse god mat. Åå så herlig!! Skal selvfølgelig oppdatere dere når jeg har muligheten til det og legge ut masse bilder! I år slipper jeg også strevet med å drasse rundt på en stor speilrefleks i og med at jeg kjøpte meg kamera fra Olympus før jeg dro. Utrolig hvor deilig og lettvint den er å bruke og er også helt perfekt å ha med på turer som denne! - Nå skal jeg få i meg litt frokost før jeg legger meg ut i solsengen med feelgood lista på ørene og "Og fjellene ga gjenlyd" av Khaled Hosseini:))) ♥